Adem in, adem uit… en ontspan

Ademen gaat vanzelf, we doen het dag en nacht en we hoeven er niet speciaal iets voor te doen. De kwaliteit van onze ademhaling heeft effect op hoe we ons voelen en andersom ook: als we gespannen zijn, is onze ademhaling anders als dat we ontspannen zijn. 

Je kunt je adem inzetten om je beter te gaan voelen: bijvoorbeeld minder hoofdpijn, minder opgejaagd, minder paniek, betere concentratie en beter slapen.

Een betere ademhaling kan een gunstig effect hebben op het herstel na het sporten en op je sportprestaties.

6 workshops

De workshop serie “Adem in, adem uit… en ontspan” wordt geregeld gegeven. Het is een serie van zes workshops waarin onder andere de volgende technieken aan bod komen:

  • verkenning van de ademhaling
  • verademing
  • differentiële ontspanningsoefening
  • buik ademhaling oefeningen
  • mindfull body scan
  • … en nog veel meer

Het zijn praktische workshops in een kleine groep waarbij je vooral gaat oefenen en ervaren. Je krijgt de opnames van een aantal oefeningen mee zodat je ze thuis kunt doen.

Elke deelnemer heeft aan het eind van de serie workshops een aantal oefeningen die voor hem/haar helpend zijn.

Wanneer en waar?

  • informeer wanneer de volgende groep start
  • kan ook bij een bedrijf/organisatie
  • kan ook on-line
  • kan ook individueel

Vraag naar de mogelijkheden via het contactformulier.