Coaching

Wat fijn dat je overweegt om gecoacht te worden. Bijna iedereen kan op een bepaald moment wel wat hulp gebruiken om een verandering in gang te zetten.

Hoe het gaat, past niet meer

Heb je last van

  • slecht slapen
  • jezelf niet goed genoeg vinden
  • veel ballen hoog houden
  • de ander belangrijker vinden dan jezelf

Weet je diep van binnen dat je anders wilt leven?

  • meer leven vanuit je gevoel
  • minder moeten, meer mogen
  • minder stress, meer rust
  • met meer liefde voor jezelf

Wil je volgens een gezondere leefstijl leven?

  • meer bewegen
  • gezonder eten
  • meer ontspanning
  • beter slapen

Meer als jezelf leven

Het is best lastig om zelf blijvend gewoontes of patronen te veranderen. We zitten vast aan gewoontes die getriggerd worden door wat we zien, horen of ruiken. Ook reageren we vaak in vergelijkbare situaties volgens bepaalde patronen. Deze zijn ontwikkeld als overlevingsstrategieën maar zijn niet altijd meer nodig.

Een coachtraject kan helpen je bewust te worden van je eigen gedachten of gedrag. Het helpt je bij het vinden van die veranderingen die bij jou passen, waar jij gelukkiger van wordt, waarvan jij meer balans krijgt, meer als jezelf leeft. Diep van binnen weet je het wel, maar je kunt daar zelf niet altijd goed bijkomen.

Kennismakingsgesprek

Een coachtraject begint met een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek komt je hulpvraag aan de orde en kunnen we voelen of we een klik hebben en samen verder willen.

Als we samen verder gaan, krijg je een intakeformulier. Dat formulier vul je in voor het eerste gesprek.

Hoe gaat een coachtraject

Een traject bestaat meestal uit 5 tot 7 sessies. Tussen de afspraken zit een periode van ongeveer twee weken.

Je maakt na elke sessie aan de hand van een paar vragen een reflectieverslag. Dit maakt het traject voor jou effectiever.

Halverwege het traject doen we een tussentijdse evaluatie: hoe vind je dat het gaat, hoe ver ben je, welke inzichten heb je en past de hulpvraag nog.

Hoe gaat een coachsessie

Een coachsessie begint eigenlijk altijd met een korte ontspannings/ademhalings/visualisatie oefening. Dit helpt om je hoofd een beetje rustig te maken. Hierdoor ontstaat ruimte voor waar je echt voor komt.

Daarna gaan we in gesprek. Soms kan kan je met heel veel woorden niet verder komen, je bent dan verhalen aan het vertellen. Ik werk graag met interventie technieken die je helpen om meer bij je gevoel te komen. Voor gevoel hebben we vaak niet veel woorden geleerd. Het is ook niet nodig om precies in woorden te zeggen wat je voelt, in de stilte vindt de heling plaats.

Mogelijke interventie technieken zijn:

  • EFT
  • G-schema
  • Body Drum Release
  • Wandelcoaching (spreken we van tevoren af)
  • Focussen

De sessie wordt afgerond met terugkijken op de sessie naar de inzichten die je hebt gekregen. Soms krijg je huiswerk mee voor de volgende keer.

Losse wandelcoach sessie

Je kunt ook bij mij terecht voor een losse wandelcoach sessie. We spreken dan af op een parkeerplaats in de natuur en gaan wandelen. Wat we onderweg tegenkomen of wat er gebeurt, gebruiken we als metafoor. Dit kan waardevolle inzichten geven bij het verder onderzoeken of verwerken van jouw hulpvraag.

Wandelcoaching 
metafoor
op het juiste moment
Wandelcoaching: “Ik zie een kalfje zich aan een bord schuren. Het lijkt alsof hij jeuk heeft. Waarvan krijg jij op dit moment jeuk?”

Wandelcoaching op blote voeten

Wandelcoaching op blote voeten helpt je om te aarden, hierdoor wordt het rustiger in je hoofd en kom je makkelijker tot de essentie. Als extra optie bij deze wandelcoaching op blote voeten kan ik een voetenmassage geven. Vraag bij het maken van de afspraak naar de mogelijkheden.

Kennismaking/vragen

Via het contactformulier kan je me bereiken. Ik neem dan snel contact met je op.