Groene week 5-12 april 2021 (opbouw va 28 maart)

Tijdens de groene week volgen we het groene dieet en doen we groene hartenergie yoga. 

De Groene Week is iets voor jou:

  • Als je je energieker wilt voelen 
  • Als je bewuster wilt leren eten
  • Als je kwalen hebt als cara, eczeem, glutenallergie, reumatische aandoeningen en je wilt eens uitproberen wat anders eten voor effect heeft op deze aandoeningen
  • Als je wilt afvallen (als het voor jou niet goed is om af te vallen, eet je elke dag mungbonen met rijst)
  • Als je je lichaam wilt ontgiften

Hoe lang doe je het groene dieet?

Wij gaan het dieet samen 1 week doen. 

Je kan het groene dieet 1 tot 40 dagen doen. Het is echt een dieet, dus het is niet verstandig om het langer te doen. Ruim een week vóór het groene dieet werken we naar het groene dieet toe en daarna bouwen we het af. Tijdens de opbouw, het dieet en de afbouw kan je tot (mooie) inzichten komen over je eetgewoontes en hoe jouw lichaam reageert op voeding.

Wat eten we?

Het groene dieet is een vegetarisch monodieet waarbij je alleen groene groenten, peulvruchten en fruit eet. Je mag hiervan zo veel eten las je wilt, dus je hoeft geen honger te hebben!

Wat drinken we?

Bij het groene dieet drink je water en thee op basis van kruiden.

Groen eten: chlorofyl

In groen eten zit bladgroen, chlorofyl. Voor de plant is dit het hulpmiddel om met behulp van zonlicht voedsel te maken (fotosynthese), hierbij komt zuurstof vrij als restproduct. 

Wat doet het groene dieet

Hier begeef ik me op glad ijs want op het gebied van voeding is er nog veel onbekend en verschillende onderzoeken kunnen andere uitkomsten hebben.
Wat erover geschreven is dat het doet/kan doen:

  • Chlorofyl kan toxische stoffen aan zich binden en zorgt op deze manier voor afvoer van toxische stoffen
  • Verlaging van cholestorolspiegel waardoor organen beter functioneren
  • Chlorofyl is rijk aan magnesium, een belangrijk mineraal dat het lichaam helpt het zuur-base gehalte in je lichaam in evenwicht te brengen
  • Stimuleert de aanmaak van rode bloedlichamen

Programma

28 maart 19.30  – 20.30 uurintroductie workshop, uitleg, online
29 maart – 4 aprilopbouw naar het dieet (met appgroep delen tips/ervaringen/recepten)
4 april 19:30 – 20:30 uuronline groene yoga + meditatie (+ opname zodat je de hele week yoga kan doen)
5 april – 11 aprilgroen eten, groene yoga (met appgroep delen recepten/ervaringen)
11 april 15:00 – 16:30 uuryoga (wandelyoga of online) + uitleg afbouw
optioneelop afspraakWandelcoach sessie

Klik hier voor het tarief

Klik hier om je op te geven! (of voor als je vragen hebt)