Yogalessen

Leuk dat je erover nadenkt om yogales bij mij te volgen. De yogalessen bestaan uit een aantal oefeningen, ontspanning en meditatie. Sommige lessen zijn fysiek uitdagender (uithoudingsvermogen/kracht/lenigheid), de andere keer word je mentaal meer geprikkeld. Altijd is er een ontspanningsoefening en een kopje thee na afloop.

Als je een paar lessen volgt, krijg je een idee wat de yoga voor je doet. Vaak merk je dit al tijdens de les, maar het gebeurt ook geregeld dat in de les iets in gang gezet wordt, wat je pas later voelt.

Waarom yoga

De reden waarom iemand aan yoga doet, is per persoon verschillend:

  • minder gestrest willen voelen
  • minder storende gedachten willen hebben
  • energieker willen voelen
  • bewustzijns ontwikkeling

Wat jouw reden ook is, yoga is een manier om goed voor jezelf te zorgen. Bewust tijd voor jezelf nemen door inspanning en ontspanning. Het beoefenen van yoga maakt je soepeler en sterker van lichaam en geest.

Wat doen we in een les

De yogalessen zijn zeer afwisselend, vaak hebben ze een bepaald thema zoals bijvoorbeeld: oefeningen om je in een goede stemming te brengen, om de weerstand tegen ziekte te vergroten, om de stress te verminderen of om de rug soepeler te maken.

In een yogales kunnen de volgende activiteiten aan bod komen:

  • yoga houdingen en oefeningen
  • yoga ademhalingstechnieken (pranayama)
  • meditatie
  • ontspanning (met of zonder muziek)

De oefeningen kunnen met muziek worden ondersteund en soms wordt een mantra meegezongen.

Wanneer kan ik meedoen?

De yogalessen zijn op:

  • zomer buitenyoga dinsdagavond van 19.30 – 20.30 uur (losse lessen)
  • woensdagochtend van 8.45 – 10.00 uur
  • zomer buitenyoga woensdagavond 19.30 – 20.30 uur (losse lessen)

De lessen worden nu zo veel mogelijk buiten gegeven. Bij slecht weer kunnen we naar binnen in mijn studio.

Wil je graag meedoen, of heb je nog vragen? Laat het me weten.

yoga
kundalini yoga
buitenyoga
hooghalen
assen
beilen
westerbork
hijken
midden-drenthe
drenthe
ontspanning
ademhalen
meditatie mediteren
pranayama